
Duwtje-in-de-rug training op school | Oudste groep |
Duwtje-in-de-rug training op school | Oudste groep |




Wat houdt de training in?
Op een speelse, lichamelijke en creatieve manier zullen wij als eerstelijns psychologe & mede-trainer jouw kind ondersteunen in diens veerkracht.
Dit is mede dankzij tegemoetkomingen vanuit het RIZIV (Pangg0-18), sinds 2023. Meer info lees je hier.
Deze training draagt bij aan de veerkracht & mentale gezondheid van kinderen.
De inhoud van deze training speelt onder andere in op volgende thema’s:
Soms negatief denken en praten over zichzelf;
piekeren ;
moeilijk inslapen;
Te weinig in zichzelf geloven. Niet voelen wat hij/zij waard is & soms uitdagingen uit de weg gaan.
faalangst of perfectionistisch gedrag (boos worden, uitstellen, jaloers zijn,…)
vergelijken met anderen;
te weinig opkomen voor zichzelf en zijn/haar mening.
Gevoelig in het leven staan.
Praktisch
Bedoeld voor kinderen van het 4e t.e.m. 6e leerjaar. Max 8 kinderen in 1 groepje, met 2 begeleiders.
De training is kosteloos.
Onderwerpen die aan bod komen tijdens onze training zijn:
Talenten - omgaan met emoties - omgaan met gedachten - zelfbeeld - groeimindset - groeien in assertiviteit
De kinderen krijgen een leuke werkmap! Zo kunnen jullie er later naar teruggrijpen.
Als ouder/leerkracht ontvang je na iedere les digitaal extra info met theorie, tips en aanvullende oefeningen.
Aan het einde krijg je de mogelijkheid om een persoonlijk verslagje of gesprekje aan te vragen. Tussentijdse feedback mag je uiteraard ook geven/opvragen.
Indien er zelf alarmbelletjes afgaan bij ons, zullen we uiteraard proactief contact opnemen.
Benieuwd naar wat we nog voor jou als ouder kunnen betekenen? Bekijk dan eens onze blogs en webshop, waaronder gratis inspiratie & meer!
Wat klein en groot zeggen over Alohi….
“Onze dochter heeft enorm genoten van alle lesjes. We merken op dat ze al iets meer zelfvertrouwen heeft en kan beter haar emoties benoemen. Dankjewel voor de inzet.”
“Ik kan al beter rustig blijven als ik boos word”
“Ik heb er veel aan gehad om te leren ademen en ontspannen”
“De emotiemeter wordt thuis dagelijks gebruikt, een ‘dikke buik maken’ tijdens het ademen, ze mochten elkaar masseren en kriebelen, knutselen,...”
“W. kon niet goed vertellen wat hij allemaal gedaan had, maar wou wel graag laten zien wat hij gemaakt had en wou wel alles ophangen thuis. Dingen opnieuw doen vond hij niet nodig. De complementenkaartjes vond hij ook geweldig thuis. W. vond het leuk om te komen. Hij voelt zich nu goed in zijn vel. ”
“Ik wilde maar even laten weten dat onze 2 kinderen super enthousiast zijn van de lesjes! Ze vroegen dinsdag of ze donderdag ook niet mochten komen, was dat even een tegenvaller dat ze nog 7 dagen moesten wachten. Toeval of niet, maar de overprikkeling waar ze anders na schooltijd veel last van hebben (en die ze op elkaar afreageren), was na beide lesjes niet aanwezig. Echt fijn, ook voor mij als mama. ”
“Super leuk lesje, onze kinderen vonden het heel tof (en ik ook)! Vooral de massage en het verhaaltje op het einde waren heel ontspannend.”
Alohi begeleider(s)
Lore Coppens
Aloha, ik ben Lore, 32 jaar, klinisch psychologe en wonende in Essen.
Sinds reeds meerdere jaren geniet ik ervan om kinderen te ondersteunen in hun mentaal welzijn. Als oprichtster van Alohi kan ik samen met andere gemotiveerde Alohiërs mijn missie nog meer vormgeven: kinderen positief stimuleren en hun omgeving inspireren! Ze de tools aanreiken die ik misschien gemist heb als kind, maar zo waardevol kunnen zijn bij de uitdagingen op je levenspad.
Heb je vooraf, tijdens of na de training bijkomende vragen? Neem gerust contact op met ons.
info@alohi.be of 0494 68 57 49
Liefs,
Lore
Wetenschappelijke onderbouwing
Om kinderen de nodige handvaten te geven om (preventief!) om te gaan met obstakels en sterker in hun schoenen te staan, kijkt Alohi naar verschillende, algemene en wetenschappelijke principes:
1. De positieve psychologie over levensgeluk (Seligman);
2. De broaden & build theory over veerkracht (Frederickson, B. & Joiner, T., 2002).
3. De polyvagaal theorie over het stress- en ontspanningsssyteem (Dr. Porges, S.; 1994);
4. Het endorfinesysteem over geluks-en stressgerelateerde hormonen en neurotransmitters (Flamend, L.; 2022).
Hierdoor is Alohi anders dan een gewone hobby. Bij Alohi worden wetenschappelijke technieken gekoppeld aan speelse momenten, waardoor kinderen op een luchtige manier op jonge leeftijd deze handvaten meekrijgen. De combinatie van de 6 Alohi stappen hebben een bewezen positieve invloed op het geest en lichaam van kinderen, verklaard vanuit bovenstaande theorieën. Iedere Alohi stap is in de wetenschap ook ondertussen meermaals onderzocht en er zijn voldoende positieve effecten bevonden op het lichamelijke en mentale welzijn. Bevindingen die over de meeste stappen heen regelmatig terugkomen zijn de volgende:
- Vermindering van stress; Vermindering van angsten; Bevordering concentratie en focus; Minder piekeren en beter humeur; Positiever denken en creatievere oplossingen zien; Betere slaap; Vergroten van veerkracht.
Door vaak met kinderen speels te oefenen op deze Alohi technieken, zijn ze niet alleen waardevol voor de moment zelf, maar ook voor het dagdagelijks leven van het kind buiten de oefenruimte. De impact uit zich vaak pas ná de beoefening. Oefening baart kunst en zal op lange termijn hen veel voordelen opleveren!